Можливості сервісу Zoom для проведення онлайн-уроків історії

Гончаренко Н.В.,

учитель історії

Миколаївської ЗОШ №53

Зараз існує значна кількість сервісів, які можуть забезпечити зв’язок між вчителем та учнівським колективом. Проте, далеко не всі програми надають можливість демонструвати різноманітні матеріали, необхідні під час проведення заняття. А Zoom дає таку можливість, і не тільки. Проаналізуємо недоліки й переваги сервісу.

Розпочнемо з недоліків, виявлених під час особистої практики.

  • Проблеми із зв’язком виникають, але рідко та не є суттєвими. Часто поганий зв’язок є наслідком слабкого Інтернет сигналу.
  • Конференція триває 40 хвилин. Проте, ця проблема має вирішення. У функціях обираємо «запланировать конференцию». При плануванні ставимо позначку навпроти «повторяющаяся конференция». Тоді посилання цієї конференції будуть діяти постійно. У випадку завершення часу, організатор заново розпочинає ту саму конференцію, а учасники повторно долучаються до неї за попереднім посиланням.
  • Відсутня можливість транслювати відеоджерела. Ця проблема вирішується дуже просто. Посилання на відео додаєте до чату програми та надсилаєте слухачам конференції, демонструєте завдання до відео, визначаєте час на перегляд. Після закінчення відведеного часу проводите опитування.

Переваги сервісу Zoom.

  • Мобільність. Програмою можна користуватись на будь-якому ґаджеті (персональний комп’ютер, ноутбук, планшет, смартфон).
  • Велике охоплення. В одній конференції може брати участь до ста осіб. Вчитель може охопити цілу паралель.
  • Безкоштовність. Хоча є можливість купити повну версію без будь-яких обмежень.
  • Демонстрація екрану. Під час заняття вчитель може демонструвати учням різні зображення, презентації, вебсайти тощо. Аналогічна функція є у програмі
  • Спільне використання екрану. Саме ця функція виділяє Zoom серед інших аналогічних програм. Вона полягає у тому, що всі учасники конференції можуть у режимі реального часу ставити позначки, друкувати текст, позначати об’єкти на спільному екрані. Такий функціонал дозволяє перетворити учнів із звичайних слухачів у активних учасників освітнього процесу.

Пропонуємо кілька варіантів застосування функції спільного використання екрану. Приклади робіт можна переглянути, просканувавши QR-код.

  1. Робота з картою. Всесвітня історія 9 клас «Міжнародні відносини наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст.». Демонструємо карту світу і просимо учнів вказати країни, які входили до Троїстого союзу, Антанти. Учні можуть ставити позначки на території цих країн, обводити їх кордони (учитель обирає спосіб виконання). Слайд 2
  2. Вправи на відповідність. 6 клас «Культура Давнього Риму». На слайді розташована табличка з іменами римських богів та їх характеристикою. Праворуч розміщені грецькі боги. Учням необхідно встановити відповідність між грецькими та римськими богами, з’єднавши їх стрілками. Слайд 3
  3. Заповнення таблиці. Всесвітня історія 8 клас «Міжнародні відносини XVIII ст.». Під час розгляду питання поділів Речі Посполитої діти виконують стандартнее завдання. Учні аналізують пункт параграфа, після чого вписують у таблицю території, що відійшли до Австрії, Прусії та Росії. Це завдання можуть виконувати кілька учнів параллельно, інші спостерігають за правильністю виконання цього завдання та можуть корегувати відповіді однокласників. Слайд 4-5
  4. Проблемні питання. Історія України 8 клас «Заселення і розвиток Слобідської України. Запорізьке козацтво. Іван Сірко». На початку уроку учні отримують завдання: «Визначте, яким був внесок запорізьких козаків у розвиток української державності кінця XVIIст.». У кінці уроку повертаємось до цього питання. На екрані зображена шкала із позначками: тільки шкодили; більше шкодили, ніж допомагали; 50 на 50; більше допомагали, ніж шкодили, тільки допомагали. Учні повинні поставити зірочки біля відповідних позначок та аргументувати свій вибір. Слайд 6

Таким чином, сервіс Zoom є чудовим помічником для вчителя під час карантину, адже він допомагає урізноманітнити процесс дистанційного навчання.

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *