У рамках роботи над проблемною темою «Читацькі втрати: наслідки та шляхи вирішення» 09.10.2024 р. відбулося засідання методичної ради шкільних бібліотекарів.
Консультант ЦПРПП Пономаренко Світлана Євгенівна ознайомила учасників заходу з результатами дослідження PISA – 2022. Для бібліотечних працівників важливою була інформація, яка стосується читацької грамотності. Саме шкільна бібліотека є помічником на шляху формування в учнівства здатності розширювати свої знання і читацький потенціал. Читацька грамотність – це значно ширше поняття ніж просто читати книжку й переказувати її зміст, це в першу чергу вміння працювати із текстом: шукати потрібну інформацію, з’ясовувати зв’язки між частинами тексту, встановлювати аналогії із життєвим досвідом, залучати під час читання фонові знання, розрізняти факти й судження, помічати викривлення фактів, маніпуляції.
У ході активного спілкування було прийнято рішення щодо розробки нової тематики бібліотечних занять із читачами різних вікових груп, які включатимуть в себе не тільки ознайомлення з художніми текстами, а й з текстами будь-яких жанрів, які містять графіки, таблиці, діаграми тощо. Також буде продовжуватися робота з формування у користувачів бібліотеки інформаційно-комп’ютерної грамотності, зокрема вміння працювати з текстами із сайтів на кількох вкладках, електронними листами тощо.
Підсумовуючи результати заходу, присутні дійшли висновку, що саме тісна співпраця шкільного бібліотекаря з учителями-предметниками сприятиме якнайповнішому формуванню в учнів потреби в книзі та читанні, і як результат – підвищення читацької грамотності.