МОН планує реформувати природничо-математичну освіту

Міністерством освіти і науки розроблено Концепцію розвитку природничо-математичної освіти. Проект документа винесений для громадського обговорення.

Автори концепції зазначають, що Україна відчуває дефіцит фахівців, які роблять найбільш вагомий внесок у виробництво внутрішнього валового продукту. Вагомою причиною такого дефіциту є втрата популярності науково-технічних, інженерних професій і, як наслідок, зменшення зацікавленості у вивченні предметів природничої, технологічної, математичної освітніх галузей у молоді, про що свідчить негативна динаміка кількості випускників шкіл, які проходять ЗНО з математики, фізики, хімії та біології.

«Природничо-математична освіта (STEM-освіта) має стати ключовим напрямом розвитку освітньої галузі, складовою державної політики щодо зміцнення конкурентоздатності економіки та розвитку людського капіталу, одним з головних чинників інноваційного розвитку освіти, що відповідає запитам сучасної економіки та потребам суспільства», – йдеться у проекті концепції.

Окрім того, автори концепції наголошують, що у галузі природничо-математичної освіти наявні проблеми, які є наслідком загальних проблем у сфері середньої освіти, зокрема: зниження рівня викладання природничо-математичних предметів, недосконалість змісту шкільної освіти, невідповідність змісту природничо-математичної освіти вимогам сьогодення, низька заробітна плата, соціальна незахищеність учителів, відсутність відповідних умов в окремих школах для забезпечення допрофільної підготовки та профільного навчання природничо-математичних предметів тощо.

Головною метою концепції є сприяння розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) як фундаменту конкурентоздатності та економічного зростання нашої держави, що покликані формувати новітні STEM-компетентності громадян, підготувати фахівців нової генерації, здатних до засвоєння, втілення та розробки сучасних знань та новітніх технологій.

Концепція спрямована на модернізацію природничо-математичної освіти, широкомасштабне впровадження STEM-освіти на рівнях дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної та вищої освіти; врахування завдань природничо-математичної (STEM-освіти) при плануванні бюджетних асигнувань; залучення широкої громадськості до підтримки впровадження STEM-освіти через партнерство з роботодавцями та науковими установами.

У проекті документа наголошується, що з метою активного залучення молоді до дослідницько-експериментальної, конструкторської діяльності, удосконалення основних STEM-умінь, включаючи обчислювальне мислення, та здобуття цифрової грамотності потрібно впроваджувати нові методи та форми організації освітнього процесу.

Актуальним напрямом інноваційного розвитку освіти є STEM-орієнтований підхід до навчання, у якому академічні терміни супроводжуються прикладами із реального життя.

Концепція визначає основні завдання STEM-освіти та окреслює умови її реалізації.

Автори Концепції розвитку природничо-математичної освіти очікують, що  впровадження STEM-освіти в освітній процес дозволить підвищити якість освіти, формувати і розвивати навички науково-дослідницької та інженерної діяльності, ранню професійну самовизначеність школярів, популяризувати інженерні професії поширювати інноваційний педагогічний досвід та освітні технології тощо.

Пропозиції та зауваження до проекту концепції можна надсилати до 04 червня 2020 року на е-пошту [email protected] з темою повідомлення «Громадське обговорення».

ПРОЕКТ КОНЦЕПЦІЇ РОЗВИТКУ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *