Внутрішня система забезпечення якості дошкільної освіти, як зазначено у статті 41 Закону України “Про дошкільну освіту”, формується закладом дошкільної освіти з урахуванням методичних рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки
У нових методичних рекомендаціях (наказ МОН від 04.03.2025 № 407), визначено сім ключових компонентів внутрішньої системи, замість чотирьох, що були встановлені в попередніх рекомендаціях; представлені оновлені вимоги/правила, нові критерії та індикатори оцінювання якості освітньої діяльності та управлінських процесів.
Враховуючи таку трансформацію, ми маємо не просто зробити доповнення та зміни у власному Положенні про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ЗДО, а розробити й затвердити новий документ.
У авторській статті журналу “Практика управління дошкільного закладу” №8 представлено Положення про ВСЗЯО ЗДО.
Зверну увагу, у Методичних рекомендаціях зазначено, що Положення про внутрішню систему визначає:
-
стратегію (політику) забезпечення якості дошкільної освіти у ЗДО (мета, завдання та принципи внутрішньої системи);
-
компоненти внутрішньої системи, відповідні вимоги/правила, до кожного/кожної з яких добираються критерії (підстави для оцінювання) та індикатори (показники, що відображають стан об’єктів аналізування, їх якісні характеристики) оцінювання освітніх і управлінських процесів ЗДО;
-
модель оцінювання якості освіти та освітньої діяльності;
-
методи збору інформації для аналізування діяльності та шкалу (система) оцінювання результатів.
У зразку вони сформовані у розділах ІІ-V.
Однак, мої знання та досвід засвідчують, що важливими у локальному документі є визначені акценти діяльності ЗДО за кожним компонентом ВСЗЯО, які обумовлюють застосування тих чи тих процесів.
