Внутрішня система вивчення стану освітнього процесу у закладі дошкільної освіти

19 квітня 2019 у закладі дошкільної освіти №20 «Юний Чорноморець» міста Миколаїв відбулася третя зустріч членів ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти» – учасників Всеукраїнської Школи вихователів-методистів ЗДО «МетоПростіР».

  Чому методичним простором для цієї зустрічі став саме цей заклад? Тому що педагогічний колектив, на чолі із директором Оленою Осипової та вихователем-методистом Вікторією Пустовойченко, відкритий для спілкування та щиро діляться своїми надбаннями з колегами, а це: реалізація проектів щодо створення предметно-просторового середовища, впровадження ефективних засобів і методів фізкультурно-оздоровчої роботи та опановування методики проведення інтегрованих занять. Конспекти начально-пізнавальних занять та спортивних розваг можна побачити на шпалах  фахових періодичних видань  «Дошкільне виховання», «Палітра педагога».

Упродовж шести годин 26 учасників школи – вихователів-методистів із міст Бровари, Запоріжжя, Кам’янське, Кривий Ріг, Новомосковськ, Полтава, Чернігів, Чорноморськ – були занурені у таємниці найскладнішої управлінської функції – контроль, опановуючи інформацію про його види, типи, форми, про його вплив на зміст освітнього процесу та діяльності колегіального органу управління – педагогічної ради. Вихователі-методисти активно включалися у розроблення циклограми внутрішньої системи вивчення стану освітнього процесу, у пошук теми контролю, яка захована у формулюванні річного завдання. Вдосконалювали навички критичного мислення під час розбору запропонованих матеріалів щодо виду та теми контролю, порядку денного засідання педагогічної ради та місця висвітлення результатів контролю у ньому тощо.

Увага спеціалістів була спрямована на розуміння змістовної характеристики всіх управлінських функцій, а саме застосування: системних технологій аналізу кінцевих результатів діяльності, комплексного самоаналізу заняття вихователем, спільної аналітичної діяльності керівника закладу та педагогів; методу програмно-цільового планування; ідеї делегування та деякої стандартизації управління; психологізація процесу контролю на основі довіри та поваги до людей; процесу взаємодії та співробітництва як способу впливу на  якісні змін и  в  системі діяльності закладу дошкільної освіти.

Учасники зустрічі були готові до напруженої аналітичної роботи. Незважаючи на складність та багатогранність заявленої теми, вони не лише сприймали інформацію та винокурами запропоновані завдання, а прагнули розібратися у них, задавали запитання, висловлювали та аргументували свої думки. Це  стимулювало до цікавої розмови, до знаходження прикладів з практики.

Колеги із міста Кривий Ріг встигли завітати у заклад дошкільної освіти  №1 (директор Валентина Панасенко, вихователь-методист Тетяна Якименко). Вони з цікавістю знайомилися із документами, які відображають участь педагогів у вивченні стану освітнього процесу, як експертів щодо вирішення річних завдань, здійснили екскурсію по групам дитячого садка!

Разом із учасниками Школи працювали та здійснювали комплексний аналіз організаційних й змістовних компонентів цього засідання директор науково-методичного центру Ольга Тарасова, головний спеціаліст управління освіти Миколаївської міської ради Олеся Гладун; директори закладів дошкільної освіти міста Світлана Бондарук (№84), Людмила Деньговська (№94) Вікторія Целіна (№133); вихователі-методисти Любов Іллічова (№133), Ірина Сопільняк (№115), Катерина Кабанова (№22).

Коли збираються колеги з щирим прагненням розібратися у складних питаннях управлінських процесів, щоб ці знання стали корисними для розвитку свого дошкільного закладу, а колег зустрічають педагоги садочку, в якому створено різнобарвний життєвий простір для розвитку дошкільнят, то це надихає!!! Дякуємо всім, хто був з нами!!!

З повагою –  Іра Романюк, голова місцевого осередку ВГО «АПДО», методист НМЦ.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *