Центр професійного розвитку педагогічних працівників

Декілька порад які стануть в нагоді і нормотиповим дітям, і дітям з аутизмом, якщо вони занадто гостро реагують на звуки сирен, вибухів або просто відчувають сильний страх

Добрий день! Ми продовжуємо бути на хвилі позитиву!
Декілька порад які стануть в нагоді і нормотиповим дітям, і дітям з аутизмом, якщо вони занадто гостро реагують на звуки сирен, вибухів або просто відчувають сильний страх.
*Створити відносно комфортний простір для дитини. Відгородити окреме місце картоном, подушкою, одягом, створивши халабуду, де дитина буде мати змогу бути трішки насамоті. Можна зробити кокон з великої подушки чи одягу.
*Якщо є потреба, то пояснити оточенню особливості дитини. І що Вам може бути необхідна допомога.
*Якщо в дитини наявні гіпер/гіпочутливості сенсорних сфер, то найактуальніше підтримувати їх.
1.Впливати на слухову сферу:
-Навушники, беруші, шапка, пов’язка на голову, все що може зменшити кількість звуку.
-Улюблена музика, якщо є зв’язок.
-Співати пісні, які любить дитина.
-Розповідати ті пісні, казки, вірші, які дитина ехолалить. Підтримувати ехолалії.
-Старатися говорити спокійно, тихо, з рівним темпом мовлення.
2.Впливати на тактильну сферу:
-Масажі, міцні обнімання, стискання всієї дитини або частин, якої потребує найбільше.
-Тактильні ігри.
-Малювання букв чи цифр на тілі, якщо це є спецінтересом дитини і відгадування їх.
-Прижимання подушками чи ковдрою. -Якщо нічого немає, то можна, щоб дитину ззаду і спереду обійняли 2 людини і стиснули.
-Ігри з пластиліном, піском.
-Ігри з маленькими іграшками, предметами чи просто камінцями.
-Ігри з лизунами.
-Можна насипати наявну крупу, макарони, камінці у шкарпетки та гратися сенсорною іграшкою.
3.Вестибулярна сфера:
-Покачування та заколихування, які потребує дитина.
-Посадити на коліна та покачувати, з-за потреби співати улюблені пісні, підтримувати ехолалії.
-Якщо дитина старша, можна запропонувати перевалюватися з ноги на ногу вправо/вліво і покачувати себе так.
-Крутитися навколо своєї осі.
-Крутити та почувати головою.
4.Пропріоцеативна сфера:
-Рухатися, присідати, стрибати, якщо є необхідність.
-Стоячи на ногах трусити тілом, можна окремо трусти ногами та руками.
-Збивати предмети, бутилку наче грати у боулінг.
-Якщо дитина рухається, ходить зі сторони в сторону не перешкоджати.
-Показувати рухи, щоб дитина повторила їх, якщо їй цікаво.
-Кидати маленькі камінці чи предмети в наявну посудину.
5.Зорова сфера:
-Дивитися на таймер, як ідуть цифри.
-Пазли, книги, картки домена, якщо є. 
-Якщо дитина махає руками або предметами перед очима не забороняти.
-Якщо дитину втомлює велика кількість людей, то повернути до стіни або відгородити, зробивши халабуду за допомогою одягу, простині, полотенця чи інших речей. 
6.Нюхова сфера:
-Якщо наявна чутливість, то взяти ефірні олії, щоб дитина не відчувала неприємні запахи.
-Якщо дитина нюхає підмишки і ховається під руку для самозаспокоєння не перешкоджати цьому.
7.Смакова сфера:
-Старатися кормити хоча би по наближеному до режиму графіку.
-Стабільно давати пити.
-Давати тверді продукти, щоб дитина жувала, якщо її це заспокоює.
-Дати дозволений предмет, тканину, щоб дитина могла смоктати, лизати чи гризти.
 
*Якщо є потреба у поясненні ситуації для дитини, то можна намалювати на листку чітко поетапно та зрозуміло, що відбувається.
*Попереджати максимально доступно лише те, що потрібно робити.
*Старатися батькам зберігати спокій та також робити для себе розвантажувальні вправи, медитації.
Тримайтеся за вашу мету – ПЕРЕМОГТИ!
У нас є УКРАЇНА І НАШІ ДІТИ!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *