Чек-ліст для директорів шкіл до 1 вересня: документи, якими керуватись, та заходи, які впровадити

Підготували чек-ліст, за яким директори можуть перевірити готовність школи до роботи з 1 вересня відповідно до актуальних вимог та рекомендацій держави.

В одному місці зібрали п’ять найважливіших офіційних документів про те, як організувати навчання в умовах карантину. Список підготував аналітичний центр «Освіт.Аналітика». Також визначили, які заходи необхідно забезпечити керівнику закладу освіти до початку 2020-2021 навчального року.

Документи можна переглянути та завантажити окремо нижче або всі разом за цим посиланням.

Завантажити усі документи архівом

Керівнику закладу освіти необхідно забезпечити заходи за такими основними напрямами:

  • Підготовка приміщення і території закладу до початку навчального року відповідно до умов протипожежної безпеки, охорони праці та санітарно-гігієнічних умов.
  • Підготовка приміщення і території закладу до забезпечення протиепідемічних заходів.
  • Визначення і затвердження тимчасового порядку організації освітнього процесу в період карантину.
  • Технологічне забезпечення процесу очного, а в разі потреби — змішаного або дистанційного навчання.
  • Інформування всіх учасників освітнього процесу про особливості освітнього процесу під час карантину.
  • Організація індивідуальної підтримки дітей з особливими потребами та дітей із вразливих груп.
  • Налагодження постійного підвищення кваліфікації вчителів.

Окрім заходів, які вказані у вищеперелічених документах, слід додати такі:

  • Визначення кількості учнів, які можуть одночасно перебувати в усіх наявних приміщеннях і на території закладу із забезпеченням соціальної дистанції, відповідно до нормативів; в разі потреби — прийняття рішення щодо необхідності поділу на групи для почергового очного навчання, запровадження позмінного навчання або почергового навчання певних класів по днях.
  • Запровадження щоденника температури учня, до якого вписуються під контролем батьків показники ранкового вимірювання температури. За можливості, запровадження вимірювання температури при вході до школи.
  • З урахуванням епідемічної ситуації, специфіки закладу та наповнюваності школи і класів вибір найбільш оптимальної форми організації освітнього процесу. Для цього можуть бути корисні запропоновані моделі, відображені у табл. 2.
  • При прийнятті рішення щодо необхідності впровадження змішаного навчання можна користуватися моделями взаємодії, запропонованими у табл. 3.
  • Розробка єдиних алгоритмів роботи, підходів, зрозумілих для всіх учасників освітнього процесу, та чітке інформування про них.
  • Вибір платформи і програмних продуктів для організації дистанційного навчання у закладі загальної середньої освіти. Проведення необхідних тренінгів учителів.
  • Забезпечення ефективної комунікації з батьками.
  • Роз’яснення учасникам освітнього процесу необхідності дотримання академічної доброчесності під час дистанційного навчання.
  • Організація підвищення кваліфікації вчителів щодо: цифрової грамотності; організації дистанційного і змішаного навчання з предмета; методики розробки дистанційного курсу; створення освітніх електронних ресурсів тощо. Навчання може бути реалізоване у межах підвищення кваліфікації як в інститутах післядипломної педагогічної освіти, так і в інших суб’єктів підвищення кваліфікації.

Деталі та таблиці у звіті Організація освітнього процесу в школах України в умовах карантину — 2020. Нагадаємо, аналітики дали поради про навчання в умовах карантину.

Фото: https://ua.depositphotos.com/

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *