Величезна купа функцій закладу дошкільної освіти, де найважливішим є освітній процес! Хто хоче дізнатися про нього, то треба відкрити державний стандарт дошкільної освіти, побачити освітні напрями, за якими має будуватися освітній процес, кількість та зміст результатів “навчання і компетентностей дошкільнят”, познайомитися з усіма методиками дошкільної освіти, якими мають володіти педагоги, але пам’ятати, що нові не розроблені під запланований “сучасний стандарт”, усвідомити багатогранність процесів щодо створення освітнього середовища та побудови ефективної моделі взаємодії педагогів з дітьми та їх батьками тощо.
Визначаючи правові, організаційні, економічні засади функціонування системи дошкільної освіти (вони закладені у Законі України “Про дошкільну освіту”), не передбачили реальних механізмів реалізації норм, не узгодили норми та зміст підзаконних актів, з нашаровуванням методичних рекомендацій, не врахували фінансову неспроможність засновника забезпечити не просто функціонування закладів, а організацію освітнього процесу відповідно до вимог щодо реалізації державного стандарту дошкільної освіти, не прорахували рівень навантаження педагогів та міру покладеної на керівника відповідальності за все, навіть за те, що напряму від нього не залежить.
-
якісний освітній процес без мотивованих (це не тільки про гроші, а й про глибину знань та навички діяльності з дітьми) фахівців та методичного супроводу ?
-
створення безпечного та здорового середовища без відповідальних, обізнаних педагогів та медичного супроводу?
-
інклюзивне навчання без наявності спеціальних педагогів та підтримки ?
-
впровадження інновацій без матеріально-технічного та дидактичного забезпечення та наукової підтримки?
-
якість освітньої діяльності закладу без керівника-лідера?
Це точно краще майбутнє «без»?
