Надійшов лист від МОН з назвою “Про сприяння дослідженню”. Мова йде про новий державний стандарт дошкільної освіти (новий, який ще не схвалений КМУ й нам ще не знайомий, після останнього нового 2021 року), а саме звернення до керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій про “всебічну підтримку територіальним органам Державної служби якості освіти України та закладам дошкільної освіти, що будуть визначені для участі у дослідженні, а також сприяти максимальному залученню до дослідження необхідних категорій педагогічних працівників, керівників закладів дошкільної освіти та батьків вихованців”.
-
що таке “практична ефективність положень Стандарту”, за якими критеріями ефективність визначається?
-
на підставі чого здійснять “перевірку її (?) відповідності сучасним потребам”?
-
що дасть можливість “визначити напрями подальшого вдосконалення змісту дошкільної освіти”, які взагалі передбачені “напрями” чи “освітні напрями” у стандарті?
Зрозуміло, що дослідження здійснюється шляхом застосування моніторингу якості освіти, який
-
розробляється за результатами “навчання та компетентностей вихованців”, сформованими у стандарті. А отже, автори стандарту мають передбачати розроблення критерій та індикаторів для моніторингу якості освіти;
-
застосовується у закладах, які ретельно дібрані для проведення дослідження (хто і за якими ознаками буде визначати садки, це теж питання?);
-
проводиться педагогами, які безпосередньо працюють з дітьми та мають грамотний методичний супровід та допомогу;
-
обговорюються як критерії, так результати без острахів за те, що вони “якісь не такі”.
Адже саме
-
науково розроблені методики, технології за освітніми напрямами,
-
грамотна система щотижневого розподілу змісту освітнього процесу (перспективний план),
-
послідовна, логічна, втім й гнучка система щоденної взаємодії з дітьми (календарний план із самостійним добором педагогами методів, прийомів та засобів, які найбільше впливають на якість освіти),
-
ресурсне забезпечення освітнього процесу,
-
колективи, які мають реальний штат професіоналів
можуть стати підґрунтям для дотримання вимог державного стандарту дошкільної освіти.
Як хочеться вірити в краще не тільки майбутнє, а сьогодення дошкілля!