Інструктивно-методичний семінар «Діяльність психологічної служби закладів освіти у 2025\2026 навчальному році: виклики, пріоритетні напрями, досвід».

Період дії воєнного стану в Україні суттєво активізував розвиток та роль психологічної служби у системі освіти, зокрема в напрямі кризового консультування, першої психологічної допомоги, збереження психічного здоров’я та психосоціальної підтримки. 

Тому сьогодні, в рамках серпневих зустрічей, з фахівцями психологічної служби міста консультантами ЦПРПП Н. Смирновою та Н. Гоберлас проведено інструктивно-методичний семінар «Діяльність психологічної служби закладів освіти у 2025\2026 навчальному році: виклики, пріоритетні напрями, досвід роботи», на якому розглянуто питання щодо організації роботи психологами та соціальними педагогами з учасниками освітнього процесу.

Пріоритетним завданням у 2025/2026 навчальному році залишається збереження, зміцнення психічного здоров’я всіх учасників освітнього процесу. Важливість підтримувати реалізацію заходів, спрямованих на його збереження. Варто сприяти впровадженню в освітній процес програм розвитку емоційного інтелекту, стресостійкості та навичок саморегуляції здобувачів освіти відповідно до їхніх вікових особливостей. Бажано створити умови для функціонування «просторів психологічної підтримки» чи «кімнат психологічного розвантаження». 

Актуальним наразі залишається напрям роботи з дітьми із родин ветеранів, що обумовлено зростанням кількості сімей, які зазнали впливу війни, та високим ризиком розвитку у дітей психоемоційних порушень, пов’язаних із переживанням втрат, розлуки, тривожності чи адаптації до змін у родині. Фахівцям психологічної служби надано рекомендації щодо роботи з дітьми із сімей ветеранів.

Звернено увагу учасників семінару на програми та посібники щодо формування у підлітків навичок надання першої психологічної допомоги за принципом «рівний – рівному»; профілактики насильства, булінгу, кібербулінгу, суїцидальної поведінки: «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе. Базові навички медіації однолітків», «КРОК – навчальна гра з протидії насильству»; щодо сексуального виховання дошкільнят та школярів; щодо надання допомоги родинам, де є учасники та ветерани війни:«Арт терапія у війни. Техніки зцілення дітей, підлітків та дорослих», «Психологічна допомога з військовими та їх родинами під час війни», «Психологічна консультація та психотерапія складних запитів: травма, ПТСР, насильство, галтування, горе, втрата», «Арт терапія у роботі з постраждалими дорослими та дітьми у дні війни для психологів, педагогів, психотерапевтів, батьків». 

Працівники психологічної служби закладу освіти відіграють одну з ключових ролей у розвитку інклюзивної освіти. Інклюзивна освіта – це не просто форма організації навчання, а сучасна філософія, що базується на принципах рівності, поваги до розмаїття та доступності освіти для кожної дитини. Зі змінами нормативних актів, організації роботи психолога з дітьми з ООП в закладах освіти ознайомила практичний психолог ІРЦ № 2 І. Телешова.

Досвідом роботи щодо популяризації знань «Наука Психологія» в освітньому середовищі в умовах сучасних реалій, співпраці з учнівським самоврядуванням, підтримки обдарованих і здібних учнів поділилася практичний психолог ліцею №38 ім. В.Д. Чайки О. Янішевська.

Дякуємо учасникам семінару за участь та активність! Зі стартом нас у новому навчальному році!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *