У сучасних умовах самореалізації та розвитку здобувачів освіти, постає питання інтерпретації особистісного підходу у стосунках класного керівника з учнями. Коли батьки віддають дитину до школи, вони повинні довіряти класному керівнику, оскільки саме так вибудовується співпраця «діти-батьки-класний керівник». Основними умовами ефективності педагогічного партнерства між сім’єю та школою є взаєморозуміння, дотримання етики спілкування, позиції рівноправності, зацікавленість обох сторін – батьків і вчителів в гармонійному розвитку та вихованні дитини. Для того, аби така співпраця дійсно була якісною, професійний рівень класного керівника повинен постійно зростати.
Тому, з метою формування власної стратегії роботи класного керівника з учасниками освітнього процесу через розвиток навичок і вмінь педагогічного партнерства на принципах життєвих компетентностей, 20 вересня 2024 року ЦПРПП спільно з командою гімназії №7 на базі Цифрового навчального центру проведено інтерактивне заняття для класних керівників «Розвиток вмінь та навичок педагогічного партнерства класного керівника, як запорука психоемоційного комфорту класного колективу».
У заході взяли участь 15 класних керівників закладів загальної середньої освіти міста (Г№№7, 12, 20, 24, 35, 39; Л№№28, 40, О. Ольжича).
Практичним психологом Г№7 О. Шрамовою опрацьовано з учасниками цікаві вправи: «Метод да Вінчі», «Неможливі гибріди», «Двоє підказувачів», «Гідна відповідь», які можна використати у роботі з учасниками освітнього процесу. Педагоги отримали практичні дієві поради щодо організації класним керівником освітнього і виховного процесу в умовах сьогодення; закріпили навички взаємодії щодо налагодження комунікації, згуртування класних колективів, вирішення конфліктів мирним шляхом.
Модератором заходу консультантом ЦПРПП Н. Гоберлас акцентовано увагу вчителів на тому, що, не залежно від формату навчання (онлайн, офлайн, змішаний), на класного керівника покладається велика відповідальність щодо створення психоемоційного комфорту в класі. Від його вміння організувати роботу з учнями залежить ступінь сформованості дитячого колективу. Згуртувати навколо себе дітей – великий дар і велика робота. Виховання і навчання є нескінченний процес. Сьогодні передусім важливо володіти так званими soft skills — вмінням працювати в команді, вирішувати проблеми і знаходити творчі рішення. Чим і займалися вчителі на занятті у теплій, дружній атмосфері.
Дякуємо команді Г№7 за ініціативу та проведення заняття, всім класним керівникам, які долучилися, за участь. Ми разом! Зростаємо професійно!
Консультант ЦПРПП
Наталя Гоберлас