28.09.23 відбувся практичний семінар для вчителів правознавства «Організація та проведення уроків правознавства в умовах сьогодення».
Консультант ЦПРПП Смекаліна О.В. звернула увагу вчителів на Інструктивно – методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році ( Лист МОН № 1/13749-23 від 12.09.23 року), наголосила на особливостях викладання курсу правознавства в 2023/2024 н.р. Рекомендації щодо викладання предметів «Громадянської та історичної освітньої галузі» та освітньої галузі «Суспільствознавство» розміщено в Додатку 5 .
Правознавство як навчальний предмет сприяє особистісному розвитку і творчій самореалізації кожного учня/учениці через визнання загальнолюдських цінностей, здатності розуміти й оцінювати правові явища та процеси, формувати критичне мислення, аналізувати життєві ситуації відповідно до чинних правових норм. На уроках із основ правознавства учні мають практикуватися в аналізі правових ситуацій та розв’язанні правових задач, складанні за зразком юридичних документів, аналізі фрагментів нормативно-правових актів тощо. Це надаватиме навчанню практичного спрямування й сприятиме формуванню правової компетентності учнів.
Вчитель правознавства МГ № 20 Порожня Л.М. поділилася досвідом роботи з нормативно – правовими актами на різних етапах уроку правознавства. Людмила Миколаївна запропонувала форми та прийоми роботи з нормативно – правовими документами під час вивчення тем: «Конституційні права і свободи людини та громадянина», «Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Громадянство України»; «Право неповнолітніх на працю. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх»; «Права людини. Покоління прав людини. Механізми захисту».
Вчитель правознавства МЛ № 3 Безсонов О.С. надав практичні рекомендації з організації роботи з правовими джерелами на прикладі практичного заняття з теми « Особливості додержання прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб в умовах правового режиму надзвичайного або воєнного стану».
Вчителі міста, ознайомившись з педагогічним досвідом Порожньої Л.М. та Безсонова О.С., мали можливість обговорити запропоновані колегами форми й методи роботи.