Кейс для роботи психолога з подолання труднощів у навчанні дітей «Їжачок стає сильним»

Кейс для роботи психолога з подолання труднощів у навчанні дітей «Їжачок стає сильним» (Комунікативний шаблон для роботи дитячого психолога з труднощами в навчанні дітей)
Мета:опрацювання мотиваційної складової в дитини з метою зменшення ознак незадоволення у процесі навчальної діяльності, профілактика психологічного саботажу та формування конструктивної поведінкової навчальної активності, емоційна стабілізація в процесі навчання дитини в умовах війни. 
Завдання:
  1. Визначити характер незадоволення навчанням.
  2. Опрацювати та актуалізувати форми незадоволення через образ «Їжачка, який мав труднощі в навчанні».
  3. Визначити захисні механізми та можливі сценарні програми поведінки дитини.
  4. Створити нові алгоритми подолання труднощів через гру та казку. 
Матеріали: папір для малювання, засоби для творчості, іграшка Їжачок, матеріали та іграшки-мініатюри, можна з дитиною створити з коробки модель школи для Їжачка. 
Опис заняття:
  1. Пропонуємо дитині уявити Їжачка, який з дивних причин не хотів учитися, мав труднощі у школі, і навіть виходити з дому йому не хотілось. Запрошуємо дитину зобразити те, що було в голові Їжачка, коли йому не хотілось йти до навчання, намалювати, що заважало Їжачкові бути сильним у навчанні.
  2. Запрошуємо дитину пофантазувати, що одного разу Їжачку набридло не добре себе почувати, коли треба було йти на навчання, і він захотів стати сильним, щоб учитися із задоволенням. Сміливим та кмітливим захотілось стати Їжачкові. Разом з дитиною намалювати Їжачка, який вирішив стати сильнішим та подолати всі труднощі.
  3. Пишемо історію, як Їжачок став тренуватись і здобувати силу, щоб позбуватись складнощів у навчанні.
Завдання для творчості:
  1. Малюнок «Небажання Їжачка».
  2. Терапевтична гра «Як Їжачок почав здобувати силу, щоб долати труднощі».
  3. Вправа на уяву «Тренування Їжачка».
  4. Казка «Як їжачок почав тренувати силу і повертати бажання вчитись».
  5. Малюнок «Їжачок має силу вчитися».
  6. Малюнок «Нові сили Їжачка».
Запитання для аналізу:
  1. Чому були труднощі в навчанні Їжачка?
  2. Чому йому так важко було вчитися?
  3. Чому йому набридло бути слабким?
  4. Хто допомагав Їжачкові здобувати бажання вчитися?
  5. Як Їжачок здобув силу вчитись?
  6. Як хочеться продовжити історію про Їжачка, який почав добре вчитись? 
@Вікторія Назаревич 2023. Дидактичний пакет матеріалів до іграшки «Терапевтичний їжачок» 
 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *