Розширення та ускладнення функцій шкільних бібліотек потребують від бібліотекарів активної участі в системі неперервної освіти, постійного поповнення професійних знань, формування навичок інноваційної діяльності.
Шкільні бібліотекарі підтримують власний професійний рівень шляхом самоосвіти, читання фахової літерату¬ри, обміну досвідом з колегами. Важливу роль у цьому процесі відіграють курси підвищення кваліфікації, які дають змогу бібліотекарям актуалізувати свої знання, отримати інформацію з принципово нових професійних питань.
27 березня 2019 року відбулося засідання методичного об’єднання «Шкільний бібліотекар пропонує: з досвіду роботи шкільних бібліотекарів, які підвищили кваліфікацію у 2018-2019 н.р.».
Заєць Ірина Миколаївна, завідуюча бібліотекою ЗОШ №52 ознайомила присутніх із досвідом роботи зі створення буктрейлера та продемонструвала відеоролик «Собака», який за мотивами творів Б. Кемерона «Подорож собаки» та «Життя і мета собаки» створила учениця 9-б класу Сіренко Дарья. Одним із видів наочної агітації, для залучення учнів до читання, є мотиватор або мотиваційний постер. Такі постери, як «Вам подобається байдикувати? Перейдіть на новий рівень – почніть читати!», «Будь патріотом – читай українською!», «Читаючи книги – матимеш гарного порадника в юності й доброго друга в зрілості», «Плануй мріючи, аби встигнути найголовніше – прочитати книжку» – прикрашають шкільну бібліотеку та рекреаційні зони навчального закладу.
Завідуюча бібліотекою ЗОШ №42, Буяр Людмила Костянтинівна, презентувала твір Т.Г. Шевченка «Катерина» за мотивами групи «Файні меми про українську літературу». Сьогодні героями соцмережевих мемів є не персонажі голлівудських стрічок, а герої творів Т.Г. Шевченка. Великий інтерес у присутніх визвав перший в історії мультфільм, в основі якого містичний вірш «За байраком байрак», виконаний у стилі зомбі-хорору.
Просування книги, читання – основний напрямок в діяльності кожної бібліотеки. Життя наших дітей тісно пов’язане з гаджетами, тому потрібно вчити їх правильно поєднувати книгу і електронний пристрій. На цьому наголосила у своєму виступі Підкопай Олена Анатоліївна, завідуюча бібліотекою ЗОШ №45.
Логічним продовженням заходу став виступ методиста НМЦ, Пономаренко Світлани Євгенівни, яка ознайомила присутніх із QR-кодами та як їх можна використовувати в роботі з читачами.
Об’єднані спільною ідеєю змін шкільні бібліотекарі підсумували, що заходи такого формату сприяють розвитку творчої особистості бібліотекаря, стимулюють до самостійного опанування новими техніками взаємодії з читачами, дають поштовх до нових ідей.