Аби влаштувати цікаві ігри з дитиною дошкільного віку, необхідно приєднати всі п’ять оранів чуття.
СЛУХ
Мета: Розвиває увагу, пам’ять, вдосконалює знання про навколишній світ та слух.
Якщо прислухатися, то можна почути звуки, які не помітні у щоденній рутині.
Аби зацікавити дитину, можна запропонувати їй зібрати в кімнаті будь-які предмети, починаючи від деталей конструктора, закінчуючи – посудом. Предмети повинні бути різного розміру та матеріалу.
Візьміть зручний ударний предмет, паличка для суші, ложка чи барабанна паличка, запропонуйте дитині постукати та послухати звук кожного вибраного предмета.
Наступним етапом буде розпізнання звуку.
Не дивлячись на предмет, по якому стукає дорослий, дитина повинна впізнати, що це за предмет. Це дуже цікаво і корисно.
ЗІР
Мета: Розвиває увагу та концентрацію дитини.
Пропонуємо закріпити з дитиною кольори та відтінки.
Потрібно взяти будь-який предмет та запропонувати дитині, пошукати в кімнаті якомога більше предметів схожих за кольором. Увага дитини буде сконцентрована на пошуку предметів ідентичного кольору. Шукаючи той чи іншій колір, дитина буде запам’ятовувати предмети, які будуть зустрічатися в її полі зору. Аби дитині було цікавіше грати, можна влаштувати змагання серед членів сім’ї.
ТАКТИЛЬНІ ВІДЧУТТЯ
Мета: Це розвиває інтуїцію, концентрацію та навчає дитину відчувати на дотик різноманітні предмети.
Предмети можна розпізнавати не тільки на дотик руками, а ще й носиком чи щічкою. Можна взяти клаптики тканини різної текстури та якості, предмети побуту чи одяг в цілому.
Зав’язавши очі дитині, батьки називають, що це за предмет, де він лежав та для чого використовується.
Наприклад, якщо це посуд, дитина повинна із зав’язаними очима знайти схожий за дотиком предмет.
ЗАПАХ
Мета: Розвиває чуття нюху, пам’ять, увагу та моторику дитини.
Скільки років дитині – стільки й ароматних «речей» потрібно підібрати.
Наприклад, чай, лимон, яблуко, часник, тощо. Чим цікавіше і докладніше батьки підберуть продукти – тим веселіша буде гра.
Інгредієнти потрібно сховати в будь-які непрозорі клаптики тканини або коробочки та баночки.
Якщо дитині понад 5 років, то можна обрати парні на запах продукти та зав’язати очі.
Завдання №1: дитина повинна розпізнати все на запах.
Завдання №2: знайти пару кожному аромату із запропонованих.
СМАК
Мета: Розвиває почуття смаку, пізнання навколишнього світу та увагу дитини.
Разом із дитиною, можна пригадати смаки та описати їх.
А пізніше по-справжньому змішати та спробувати те почуття, що називається «очікування – реальність».
А як же приготування будь-якої страви? Дитину можна залучити до процесу готування та надати можливість спробувати складові страви на смак, а вже за обідом обговорити, який же продукт проявив себе яскравіше за всіх.
Все навколишнє середовище – це привід для розвитку. Дітям цікавіше пізнавати світ разом із батьками, тому бережіть себе та проводьте час із малюками весело і з користю!