Змусити кошти ходити за вчителем: як педагоги підвищують кваліфікацію в приватних компаніях держкоштом

 

Ринок підвищення кваліфікації для вчителів відкрито ще 2019 року. З того часу педагоги мають змогу підвищувати кваліфікацію не лише в державних закладах, а й у інших юридичних та фізичних осіб. Але якщо в попередні роки це вимагало власних коштів, то у 2021-му з’явилися перші приклади використання субвенції НУШ на підвищення кваліфікації в недержавних гравців. Про те, як змусити “гроші ходити за вчителем” – читайте в матеріалі.

ТАК БУЛО ЗАВЖДИ…

Атестація – раз на 5 років “накрити стіл”, підвищення кваліфікації – 150 годин одноманітніх лекцій, читання “жовтих конспектів” щодо програм, що востаннє змінювалися 20 років тому, і бюроктарія. Учителі звикли до безоплатного підвищення кваліфікації “для галочки” й часто щось корисне для себе мали оплачувати зі своєї кишені або вишукувати безплатні можливості.

Надія на демонополізацію сфери післядипломної освіти з’явилася з ухваленням нового закону “Про освіту” та появою Концепції НУШ.

ЩОБИ ВИ ЖИЛИ В ЧАСИ ЗМІН (китайське прокляття)

Керівниця приватного освітнього центру для педагогів, батьків і дітей “Я і моя школа”, в якому нещодавно вчителі підвщували кваліфікацію коштом субвенції, Ірина Міньковська розповідає, що основна проблема, з якою вона зіткнулася – брак розуміння реформи на місцях.

Спілкуючись із багатьма прогресивними директорами шкіл зі всієї України (йдеться про школи, які не мають власної бухгалтерії), вона виявила, що здебільшого вони не знають про те, що субвенція НУШ покриває підвищення кваліфікації вчителів не лише в ІППО, а й у недержавних інституціях. Місцевим відділам освіти, зі свого боку, простіше заплатити ІППО, ніж розбиратися з ФОПами і компаніями.

“Про шкільні бухгалтерії я взагалі мовчу, – продовжує співрозмовниця, – вони настільки налякані, що хотіли би, аби наступного року та субвенція не зайшла, адже для бухгалтера розбиратися в освітній реформі й тих можливостях, які вона привносить, – додаткове навантаження. Набагато легше йти второваним шляхом і відправляти вчителів проходити підвищення кваліфікації в державних інститутах, щоб уникнути проблем”.

ДЕТАЛЬНІШЕ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *